DĚTSKÁ SKUPINA JIŘIČKA

Na statku v Jiřicích jsme v červenci 2020 otevřeli Dětskou skupinu.  Celý projekt je dimenzován pro 12 dětí.

Na projekt Dětská skupina Jiřička byla poskytnuta finanční podpora z Operačního programu Zaměstnanost (OPZ) v návaznosti na specifický cíl snížit rozdíly v postavení žen a mužů na trhu práce. Provozovatel se zavázal podporovat udržení kontaktu rodiče se zaměstnáním v době péče o dítě a postupnému návratu nebo vstupu na trh práce.
Cílem projektu je rozšíření služeb péče o dítě v místě realizace a tím zlepšení podmínek pro zaměstnanost žen s dětmi.
Žadatel: Ladoňka, z.s.
Registrační číslo projektu: CZ.03.1.51/0.0/0.0/19_111/0014242

Dokumenty k dětské skupině (smlouva s přílohami, potvrzení od lékaře)

O Jiřičce

Pracujeme s malými dětmi předškolního věku.  Naše rodinné prostředí nám umožňuje přijímat děti od 2 let.  Zároveň pracujeme i se staršími dětmi až do nástupu školní docházky. Kolektiv je heterogenní, podobný jako v životě kde se běžně setkávají děti různého věku. V takovém prostředí se snadno přirozenou cestou učí mladší od staršího, ale i naopak. Starší děti se mohou naučit mnoha sociálním dovednostem jako je ohleduplnost, pomoc druhým, zodpovědnost atd.

Naše dětská skupina vytváří velkou rodinu. O dvanácti člennou skupinu dětí pečují dvě paní učitelky.

Společně využíváme možnosti každodenního kontaktu se zvířaty, řemesly, přírodou a všemi živly, které k životu patří. Tomu odpovídá i náš program výchovné práce a péče.

Zápis do skupiny

Přijímáme nové děti – vzhledem k odchodu budoucích školáků vám nabízíme uvolněná místa v dětské skupině.

Děti v dětské skupině nepodléhají nařízení ohledně nošení ochranných roušek. Připomínáme doplnění povinného OČKOVÁNÍ, které je pro děti v dětské skupině povinné.

Školné a stravné

Dětská skupina (DS) Jiřička vznikla za dotační podpory MPSV v rámci ESF, OPZ – Rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce a sladění pracovního a rodinného život a v oblasti podpory.
Rodiče přispívají na část provozu DS pravidelným poplatkem, který se odvíjí od počtu dnů, které dítě stráví v zařízení během jednoho týdne.

Rozlišujeme celodenní a polodenní docházku. V případě celodenní docházky tráví dítě v DS více než 6 hodin denně. V případě polodenní docházky tráví dítě v DS 3-6 hodin denně.

Změna financování a smluv od 1.5. 2025

Aktuální smlouvy najdete v sekci Dokumenty.

Ceník od 1.5.2025:

Mladší věková kategorie (dítě, které dosáhne po 31. 8. stávajícího roku věku 3 let)

Počet dní v týdnuDocházka školné/měsíc v
56360,-
45088,-
34188,-
22792,-
11396,-

Starší věková kategorie
(dítě, které dosáhlo před 1. 9. stávajícího roku věku 3 let)

Počet dní v týdnuCelodenní docházka školné/měsíc v
56360,-
45900,-
35000,-
24000,-
12000,-

Školné je hrazeno převodem na účet a to do 25. dne předcházejícího měsíce. Číslo účtu je 2401118957/2010.

Stravné

pro mladší děti 100,-Kč celodenní / 80,-Kč půldenní
pro starší děti 120,-Kč celodenní / 95,-Kč půldenní 

Kdo bude odcházet po obědě a má placený celý den, bude možnost zastavit se v kuchyni pro odpolední svačinu. Při náhlém onemocnění je možné si vyzvednout oběd v čase mezi 11:30 – 12:00.

Vše ve stylu zdravé výživy. Jídelníčky budou vyvěšeny na nástěnce. Stravné bude hrazeno na začátku měsíce a vyúčtováno na konci měsíce, dle skutečné docházky. Případné přeplatky budou převedeny, odečteny v následujícím měsíci. V případě absence se obědy odhlašují do 6.00 hodin téhož dne.

Provoz

Provoz začínáme ráno v 7.00 hodin a končíme odpoledne v 16.30 hodin. V případě potřeby můžeme jednat o individuální variantě. Prioritou pro nás je spokojenost a harmonie dětí. Z tohoto úhlu pohledu vytváříme rytmus dne a jednotlivých činností.

Prosíme přivádějte děti ráno včas, ideálně do 8.30, aby měli prostor na volnou hru s kamarády.

Rušné činnosti střídají klidné chvíle společného nebo individuálního odpočinku. Každý den má svůj rytmus a náplň. Tento opakující se stabilní řád je pro děti jistotou, na níž se mohou spolehnout a která je ,,nese“. Tak působí už samotný pobyt ve skupině terapeutickým způsobem. Zároveň dáváme dětem ,,pevné hranice“, které potřebují k úspěšnému začlenění do kolektivu a svému celkovému zdravému vývoji.

Novým dětem bude poskytnuta běžná adaptační doba v průběhu počátečních dnů jejich docházky.

Rytmus dne a týdne

7.00 – 9.00 ranní hra, společné zaměstnání
9.00 – 9.30 svačina
9.30 – 10.00 ranní kruh, rytmická část
10.00 – 11.45 pobyt venku
11.45 – 12.30 oběd
12.30 – 13.00 pohádka
13.00 – 14.30 hudební chvilka, odpočinek
14.30 – 15.00 svačina
15.00 – 16.30 hry, pohybové činnosti (herna, zahrada)

Pondělí –  vaříme, pečeme (chléb, dalamánky)
Úterý – kreslíme, malujeme
Středa – modelujeme, zařazujeme výtvarné techniky
Čtvrtek – vyrážíme na výlet do okolí
Pátek – uklízíme, třídíme hračky, přírodniny a při tom si hrajeme

Pravidelné akce a slavnosti

leden – tříkrálová hra
únor – masopust
březen – vynášení Moreny
duben – Velikonoce
květen – čištění studánek
červen – svatojánská slavnost, pletení věnců červenec/srpen – vodní hrátky, otužování
září – adaptace nových dětí, sklizeň úrody, Michaelská slavnost
říjen – pouštění draků
listopad – Svatomartinská slavnost
prosinec – adventní spirála, vánoční hra

Pomocník pro adaptaci

  • Než dítě nastoupí do DS navštěvujte rodiny s jinými dětmi, mateřská centra, dětské herničky, kamarády, hřiště…
  • Dopřejte dítěti čas, aby vše v klidu zvládlo.
  • Adaptaci se nesnažte urychlit, netlačte na dítě.
  • Mějte společně s dětmi pravidla a dbejte na jejich dodržování.
  • Zaměřte se na rozvoj sebeobsluhy (používat WC, držet lžíci, najíst se, napít z hrnečku, s pomocí se obléknout, obout boty, uložit své věci…).
  • Motivujte dítě, ať se těší na nové zážitky, hračky, kamarády, jídla od paní kuchařky…
  • Dobu spánku nazývejte dobou odpočinku.
  • Je možné, aby si dítě na tuto dobu přineslo oblíbeného plyšáka.
  • Zamyslete se nad tím, jak prožíváte nastávající situaci vy.
  • Děti dokážou velmi citlivě poznat projevy strachu a vaše obavy.
  • Pokud máte strach z odloučení od dítěte a nejste skutečně přesvědčení o tom, že dítě do DS chcete dát, pak byste měli jeho nástup přehodnotit.
  • Délka adaptace je u každého dítěte individuální.
  • Stává se, že se dítě adaptuje bez problémů a až po měsíci se může objevit protest,
  • buďte proto trpěliví a důslední.
  • Ranní loučení zbytečně neprodlužujte (prodlužování loučení prodlužuje pláč dítěte).
  • Při pláči dítěte buďte přívětiví, ale rozhodní ( je běžné, že dítě pláče, poměrně často se však uklidní za pár minut po odchodu rodičů).
  • Po rozloučení se do třídy opakovaně nevracejte.
  • Když dáte dítěti slib – přijdu za chvíli, po obědě… – vždy jej dodržte.

Adaptační proces je náročný nejen pro dítě samotné, ale i pro rodiče, kteří mohou prožívat různé obavy. Neváhejte proto být s námi v kontaktu a zeptat se na to, co Vás zajímá.